Εκπαιδευτική επίσκεψη Τούρκων μαθητών στο 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Την Τρίτη 12/12/23 επισκέφτηκαν το 1ο Γυμνάσιο Τρικάλων, 18 μαθητές από σχολείο της Κωνσταντινούπολης, μαζί με συνοδούς καθηγητές τους στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus που πραγματοποιεί το ΑΚΕΘ Τρικάλων.

Η αποστολή έτυχε θερμής υποδοχής από τη Διεύθυνση, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους μαθητές τους σχολείου. Η Δ/ντρια κ. Κοπάδη Θάλεια και η βιολόγος καθηγήτρια Γκουγκουστάμου Ανθή μίλησαν αρχικά σε όλη την ομάδα σχετικά με την Ιστορία του σχολείου και τη λειτουργία του. Στη συνέχεια, οι Τούρκοι μαθητές παρακολούθησαν μια σειρά μαθημάτων έτσι ώστε να έχουν μια βιωματική εμπειρία από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Πιο συγκεκριμένα, στο μάθημα των Μαθηματικών ο κ. Στέλιος Αμπράζης, υποδέχτηκε στην αίθουσα του τμήματος Γ1 μαθητές και τον αντίστοιχο συνάδελφο, ενώ προσάρμοσε το μάθημα στην παράγραφο των ταυτοτήτων διαμοιράζοντας σε όλους τους μαθητές κατάλληλα δομημένο φύλλο εργασίας.

Οι Τούρκοι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές τους παρακολούθησαν επίσης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην Α τάξη, το μάθημα της Άλγεβρας από τον κ. Στέφανο Πατουλιώτη, στο οποίο μαθητές του σχολείου μας επίλυσαν ασκήσεις στον πίνακα στις κλασματικές παραστάσεις.

Στο μάθημα της Μουσικής  με υπεύθυνη τη μουσικό του σχολείου μας Μαρία Κολόβα,   παρακολούθησαν τη Θεματική ενότητα «Μουσική Ελληνικού Κινηματογράφου». Αρχικά έγινε ιστορική ανασκόπηση και αναφορά στους Έλληνες συνθέτες του σημάδεψαν την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Στη συνέχεια η αίθουσα μετατράπηκε σε ένα βιωματικό εργαστήρι. Ακούσαμε και συνοδέψαμε ρυθμικά υπέροχη μουσική. Παίξαμε ρυθμικά παιχνίδια. Κάναμε απλές τεχνικές ασκήσεις για ζέσταμα φωνής και στο τέλος τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα «Παιδιά του Πειραιά». ‘Ήταν αξιοθαύμαστο πόσο γρήγορα η μουσική τους ένωσε και τους έφερε  πιο κοντά. 

Ενδιαφέρον έδειξαν και για το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας από την κ. Νικολέττα Ζαψαλή. Το θέμα του μαθήματος ήταν οι διατροφικές τους συνήθειες στο σπίτι και στο σχολείο με απώτερο σκοπό την εξάσκηση στην αγγλική γλώσσα και γραμματική μέσω κατάλληλων ασκήσεων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι Τούρκοι μαθητές παρακολούθησαν και το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας σε τμήμα της κ. Ελένης Γιοντζή, με θέμα τη συντακτική εξομάλυνση κειμένου, τη μετάφραση αυτού και την επίλυση ασκήσεων γραμματικής με τη χρήση ΤΠΕ.

Σε μια πολύ ιδιαίτερη κατάσταση, στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας που διδάσκονταν από τον κ. Τυρνενόπουλο Γεώργιο στο τμήμα Β4, βρέθηκαν αρκετοί μαθητές μαζί με τους συνοδούς καθηγητές τους. Παρόλο που δεν γνωρίζανε καμία ελληνική λέξη και θεωρητικά αυτό θα αποτελούσε ανασταλτικό παράγοντα για οποιαδήποτε κατανόηση του μαθήματος, όμως, με τη βοήθεια της Αγγλικής γλώσσας ως διαμεσολαβητή, καταφέρανε να παρακολουθήσουνε κάποια σημεία, ώστε να αντιληφθούν, έως ενός βαθμού βέβαια, τον τρόπο διδασκαλίας της μητρικής μας γλώσσας. Εντυπωσιάστηκαν δε αρκετά, από την ζωντάνια και τον ενθουσιασμό των μαθητών του τμήματος, που συμμετείχαν με προθυμία στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.

Στο μάθημα της Πληροφορικής, 11 Τούρκοι μαθητές κάθισαν δίπλα με Έλληνες μαθητές στους υπολογιστές του Εργαστηρίου Πληροφορικής και παρακολούθησαν μαζί 2 διαφορετικά μαθήματα, σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τούς δύο λαούς.

Το 1ο μάθημα είχε ως τίτλο την «Εισαγωγή Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ)  στον Προγραμματισμό», με τον καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου κ. Καππά Κωνσταντίνο να χρησιμοποιεί εργαλεία και εκπαιδευτικό λογισμικό και στις 2 γλώσσες. Οι μαθητές έδειξαν στοιχεία άριστης συνεργασίας, αμοιβαίου σεβασμού και αλληλοεκτίμησης με τον ενθουσιασμό τους στο τέλος να είναι εμφανής.

Το 2ο μάθημα είχε ως σκοπό την ενίσχυση και επισφράγιση της φιλίας που αναπτύχθηκε ανάμεσα στους Τούρκους και Έλληνες μαθητές μέσω της δημιουργίας ενός padlet. Οι μαθητές αφού δημιούργησαν ο καθένας χωριστά τα avatar τους με ειδικό λογισμικό, τα ανάρτησαν στο padlet συνοδευόμενα από σχόλια για τον εαυτό τους, τις συνήθειες και τα χόμπυ τους. Γλώσσα εργασίας ήταν τα Αγγλικά. Το μάθημα διεξήχθη από την υπεύθυνο του εργαστηρίου Πληροφορικής κ. Ευαγγελία Ζαφείρη.

Τέλος, την ξενάγηση στους χώρους του σχολείου μας ανέλαβαν οι καθηγήτριες κ. Ανθή Γκουγκουστάμου (Βιολογίας) και κ. Νικολέττα Ζαψαλή (Αγγλικών).

Στη συνολική οργάνωση πολύ σημαντική ήταν η βοήθεια των δύο υποδιευθυντών του σχολείου κ. Τσίνα Ανάργυρου και κ. Σπανού Ευαγγελίας, οι οποίοι ανέλαβαν το συντονισμό όλων των παραπάνω. Τέλος δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι η δράση πραγματοποιήθηκε με την απαραίτητη συγκατάθεση όλου του Συλλόγου των Διδασκόντων του σχολείου.

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.